VI SØKER NY PASTOR!

Pastor i inntil 100% stilling!
Halden Frikirke søker etter pastor i inntil 100 % stilling. Tiltredelse så snart som mulig etter nærmere avtale.
Pastoren utfører sin tjeneste i nært samarbeid med eldsterådet og i kontakt med de mange frivillige ledere i de ulike virkegrenene i menigheten.
Ansvarsområdene er å forkynne Guds Ord, forvalte sakramentene, øve sjelesorg, konfirmantarbeid og den daglige ledelsen av menigheten.

Ønskede egenskaper:
– styrke i forkynnelse, formidling og sjelesorg
– evne til å inspirere og delegere
– evne til å se den enkelte
– relasjonsbyggende evner innad og utad
– liker å jobbe med familier, barn og ungdom

Pastoren er forpliktet til å lære og leve i samsvar med Guds Ord og den evangelisk lutherske bekjennelse. Lønns- og arbeidsvilkår følger gjeldende bestemmelser i Frikirken. Alle søknader blir behandlet konfidensielt.
For mer informasjon, kontakt leder i eldsterådet, Kjell Arne Iversen, tlf. 908 43 614
Søknadsfrist: 20.1.2021
Søknad sendes snarest til Halden Frikirke v/eldsterådet, Laxegata 3, 1772 Halden, eller på e-post til kjell@halden.net.